Naoufal Chhayra, Klantmanager

De (semi-)overheid heeft klantmanager Naoufal Chhayra positief verrast. Voordat hij in 2012 bij het CAK kwam werken, was hij voornamelijk gewend aan grote commerciële bedrijven. En ja, bij het CAK wordt gewerkt met targets en deadlines, maar een baan met een maatschappelijke waarde voelde nog beter.

‘Als publieke dienstverlener voeren we verschillende regelingen uit binnen het domein van zorg en welzijn. Wat ik specifiek leuk vind aan werken bij het CAK is de diversiteit aan klanten. Dat zijn er maar liefst 1,5 miljoen, allemaal met hun eigen verhaal. Om onze klanten zo goed mogelijk te helpen, is het belangrijk dat je je bewust bent van hun situatie. Het gaat om de klant achter het dossier, waarbij vaak nog andere uitdagingen spelen. Zoals digitale inclusie bij ouderen en schuldenproblematiek. Het CAK ondersteunt je hierbij met workshops en opleidingen over verschillende onderwerpen.

Betere dienstverlening

De wet- en regelgeving is voor klanten soms complex. We zorgen ervoor dat zij niet verdwalen in de jungle die de wetgeving kan zijn. Dit betekent een goede vertaling naar de dagelijkse praktijk, zodat de klant weet waar hij of zij aan toe is. Dat betekent ook dat we kritisch kijken naar ons eigen werk. Welke vragen stellen klanten over bijvoorbeeld onze brieven? Vinden ze het taalgebruik lastig of de cijfers? Zo kunnen we vragen van klanten niet alleen oplossen, maar er ook van leren. En direct doorvertalen naar nog betere dienstverlening. Bij het CAK krijg je echt de ruimte om jouw eigen verantwoordelijkheid te pakken.

“Bij het CAK krijg je de ruimte om je eigen verantwoordelijkheid te pakken.”

Samen leren

Ik ben een echte allrounder en heb het liefst veel verschillende taken. In mijn huidige functie kan ik wat dat betreft m’n lol wel op. Als manager stuur ik een team van 15 medewerkers aan die onze klanten helpen en vragen beantwoorden over de regeling Wlz, Wet langdurige zorg. Ik houd vooral coachinggesprekken, denk na over verschillende processen en maak planningen en rapportages. Ik betrek graag mijn teamgenoten bij mijn dagelijkse werkzaamheden. Zo werken we samen aan een drieledig doel: elkaar helpen waar nodig, van elkaar leren en onze klanten elke dag beter helpen dan de dag ervoor.

“We hebben het hier niet over dossiers, maar over klanten.”

Kennis voor het leven

Zelf heb ik al een aantal opleidingen via het CAK gedaan. Ik heb bijvoorbeeld een coachingopleiding gevolgd en ben me momenteel aan het oriënteren op een opleiding bedrijfskunde. Hierbij kan ik gebruikmaken van een persoonlijk opleidingsbudget. De komende 5 jaar wil ik mijn opleiding afronden en mezelf als manager blijven ontwikkelen. Pas daarna ga ik nadenken over een volgende stap. Het CAK helpt me bij het vormgeven van mijn persoonlijke en professionele ontwikkeling. Hier doe ik kennis op waar ik de rest van mijn carrière iets aan heb.’

Meer verhalen van collega's lezen?